
دانشگاه شهید بهشتی و وزارت نیرو برای ارتقای شایستگی مدیران روابط عمومی صنعت آبوبرق، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.
در حاشیه نشست مدیران روابط عمومی شرکتهای صنعت آب و برق کشور و در راستای ارتقای توانمندیهای مدیریتی و تقویت شایستگیهای حرفهای مدیران روابط عمومی و اطلاعرسانی صنعت آب و برق، تفاهمنامه همکاری مشترک میان وزارت نیرو و دانشگاه شهید بهشتی امضا شد.
این تفاهمنامه با هدف طراحی و اجرای نظام شایستگی مبتنی بر استانداردهای مدیریتی و ارزیابی تخصصی، به امضاء دکتر سیدهمهری حمیدیسنگدهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و غلامحسین مقیمی اسفندآبادی، مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت نیرو و مرتضی بخشایش، مدیرکل دفتر مدیریت بهرهوری و نوسازی اداری به نمایندگی از وزارت نیرو در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ به امضا رسید.
براساس مفاد این تفاهمنامه، طراحی و استقرار نظام جامع شایستگی مدیران با تأکید بر افزایش بهرهوری، جانشینپروری، توسعه حرفهای و مستندسازی دانش مدیریتی از جمله اهداف محوری این همکاری اعلام شده است.
محورهای همکاری شامل طراحی مدل شایستگی مدیران، تدوین شرایط احراز و آموزشهای توسعهای، راهاندازی کانونهای ارزیابی، اجرای فرایند ارزیابی عملکرد مدیران روابط عمومی و تهیه پروفایلهای تخصصی عملکردی برای مدیران است. همچنین، توسعه شبکههای اشتراک دانش، شناسایی استعدادهای برتر مدیریتی و برگزاری برنامههای منتورینگ و کوچینگ نیز از دیگر موارد مطرحشده در این همکاری مشترک به شمار میرود.
در بخش تعهدات، وزارت نیرو موظف شده است با فراهمسازی اطلاعات مورد نیاز، ابلاغ فرآیندها به شرکتهای تابعه، تامین فضا برای اجرای برنامهها و صدور گواهینامههای شایستگی، از این فرآیند پشتیبانی کند. از سوی دیگر، دانشگاه شهید بهشتی متعهد شد ضمن تدوین مدل شایستگیها و اجرای فرآیند ارزیابی، گزارشهای تحلیلی لازم را تهیه و برنامههای توانمندسازی را طراحی و اجرا کند.
بر اساس ماده ۶ تفاهمنامه، یک کارگروه راهبری مشترک برای برنامهریزی، زمانبندی و اجرای بهینه محورهای همکاری تشکیل خواهد شد. لازم به ذکر است که این تفاهمنامه تعهد مالی مستقیم ایجاد نمیکند و اجرای هر یک از بخشها منوط به توافق مالی جداگانه خواهد بود.
مطابق ماده ۹، مدت اعتبار تفاهمنامه سه سال تعیین شده است که پس از ارزیابی عملکرد، قابلیت تمدید با توافق طرفین را خواهد داشت.
این همکاری نقطه عطفی در مسیر حرفهایسازی فعالیتهای روابط عمومی صنعت آب و برق محسوب میشود و با بهرهگیری از ظرفیتهای علمی دانشگاه شهید بهشتی، گامی موثر در جهت ارتقاء کیفی مدیران این حوزه و افزایش ارتباط اثربخش با افکار عمومی برداشته خواهد شد.