Faculty Profile

حمیدرضا پوراعتماد

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1404/01/07

حمیدرضا پوراعتماد

علوم تربیتی و روان‌شناسی / روان‌شناسی

Theses Faculty

رساله های دکتری

  1. همبسته های رفتاری و الکتروفیزیولوژیک مولفه های همیاری در نمونه ی ایرانی: مقایسه پردازش های شهودی و تاملی
    علی محمد میرآقائی 1401
  2. نقش توجه بینایی- فضایی و عملکرد گذرگاه مگنوسلولار در نارساخوانی کاربردهای توانبخشی
    لیلا ابراهیمی 1400
  3. طراحی و بررسی اثربخشی برنامه مدیریت رفتاری مادران کودکان سنین پیش دبستانی دارای اختلال طیف اتیسم مبتنی بر فرهنگ ایرانی
    بهاره اسکندری 1400
  4. مدلسازی محاسباتی اثر متغیرهای میدان ادراکی بر مکانیسم ادراک پردازش دیداری کل/جزء
    زهرا رضوانی کاشانی 1399
  5. مفهوم پردازی شناختی نشانه‌های اضطرابی کودکان دارای اختلال اتیسم و عادی: تفاوت یا تشابه
    سمانه بهزادپور 1399
  6. بررس اثرات اکسی توسین و غنی سازی محیط بر روی رفتارهای شبه اتیسم القاء شده با جداسازی از مادر و تغییرات پلاستی سیتی مرتبط با هیپوکامپ در موش های صحرایی نر
    منیره منصوری 1399
  7. اولویت رفتارهای اضافه بر کمبودهای رفتاری در طرح درمان کودکان دارای اختلال طیف اتیسم (تدوین و کارآزمایی برنامه خانواده محور مدیریت رفتارهای اضافه اتیسم)
    اسماعیل شیری 1398
  8. ویژگی های رفتاری، نوروسایکولوژی و نوروفیزیولوژی در زیرگروه های اختلال بیش فعالی و کاستی توجه
    محمد رستمی گنجینه کتاب 1398
  9. تغییرات رفتاری و الکتروفیزیولوژیک همبسته با مداخله جیره عاطفی در خردسالان با علائم اتیسم در معرض دایه گری دیجیتالی
    سعید صادقی 1398
  10. تعیین مولفه های موثر فضای ارتباط خانوادگی در درمان کودکان مبتلا به اتیسم
    صنم باقریان خسروشاهی 1394
  11. باورها و حالت فراشناختی، بازدارنده یا تسهیل کننده ی نگرانی و خود تنظیمی تحصیلی
    محمدحسین سالاری فر 1391
  12. ساختار عاملی و مدلی برای احساس تنهایی در دانشجویان
    سوسن رحیم زاده 1390
  13. بررسی مولفه ها و پیش بینی کننده های بی حوصلگی در نوجوانان
    علی فرهادی 1389

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. تاثیر فوری تماشای تلویزیون بر کنترل مهاری و توجه دیداری کودکان با اختلال طیف اتیسم
    مرضیه رحیمی زمان ابادی 1403
  2. تاثیر آموزش زبان مجاز بر شناخت اجتماعی کودکان اتیسم با عملکرد بالا
    سیدرسول رحمتی 1403
  3. بررسی اثر مداخلات مبتنی بر وب، در بهبود خلاقیت با استفاده از تمرین های شناختی
    الناز ویسی 1403
  4. بررسی تغییرات رفتاری، بافتی و بیان ژن tlr4, tnfrsfla و tnfrsf3 در نسل دوم مدل حیوانی رت اوتیستیک القا شده به روش جداسازی از مادر
    نگین احمدی جزی 1403
  5. تاثیر نوروفیدبک فرکانس بسیار پایین بر شدت علائم اتیسم و توجه انتخابی و آنتروپی سیگنال های مغزی
    فاطمه صمدخواه 1402
  6. تعیین اثر تعدیل کنندگی توجه دیداری-فضایی و توجه شنیداری - فضایی بر رابطه بین مهارت های خواندن و مهارت واج شناختی در دانش آموزان پسر با تحول عادی 7 تا 9 ساله شهر قم
    سارا پزشکی 1402
  7. تاثیر استفاده افراطی از وسایل دیجیتال بر توجه اجتماعی و انگیزه اجتماعی کودکان
    فریال اشجع 1402
  8. رگه‌های اتیستیک و باز شناخت حالات چهره‌ای درد: کنترل نقش ناگویی هیجانی
    حمیده مسلمان نژاد 1401
  9. تاثیر نوروفیدبک آی ال اف بر توجه و کنش های اجرایی در کودکان اتیستیک
    سارا رضائی علی آباد 1401
  10. تاثیر توانبخشی مبتنی بر مهارت فرشبافی بر کارکرد های شناختی، هیجان و کیفیت زندگی نوجوانان دارای اتیسم
    وحید ثانی 1401
  11. شناسایی عوامل موثر بر اثربخشی برنامه جیره عاطفی
    سیده مونا سبزواری 1401
  12. بررسی رشدی پردازش زمانی دیداری-شنیداری در کودکان نارساخوان و تحول عادی: نگاهی از دید مدلسازی شناختی
    سجاد اعلمی 1400
  13. اثربخشی بسته مداخلاتی از راه دور مبتنی بر درمان تعامل والد- کودک بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان اتیستیک با کنش وری بالا و میزان رضایت والدین از درمان
    سالومه ابطحی 1400
  14. بررسی تاثیر آموزش سواد رسانه ای در مقایسه با میزان توانایی های شناختی و شناخت اجتماعی نوجوانان در نحوه ی تعامل ایشان با رسانه های نوین
    علیرضا عظیم پور 1400
  15. بررسی نقش قشر آهیانه‌ای خلفی در ادراک کل‌نگر و جزنگر در چهره‌های ترکیبی: مطالعه تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای
    حانیه صیادی 1400
  16. تعیین ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی نیمرخ مهارت های اجتماعی اتیسم و پرسشنامه تنظیم هیجان و مهارتهای اجتماعی
    الهام امینی 1400
  17. بررسی نگرش والدین و معلمان نسبت به آموزش فراگیر دانش آموزان دبستانی دارای اتیسم در مدارس عادی شهرستان تهران
    سیده ندا اسماعیل زاده کنف گورابی 1400
  18. تاثیر آماده سازی ادراکی کل گرا بر ارتباط چشمی کودکان اتیستیک
    فراز کاسب داننده 1400
  19. استفاده مفرط از وسایل دیجیتال و رابطه آن با سرعت جابجایی توجه با رصد تغییرات الکتروفیزیولوژیکی مغز کودکان
    علی اکبر محمدزاده 1398
  20. بررسی اثر مولفه های تکرار شونده تصویر بر ادراک زیبایی بصری در جریان رشد
    صالح طباطبایی 1397
  21. بررسی اثر فعال سازی بر سوء گیری ادراکی کودکان اتیستیک
    مژده خنجری میانه 1397
  22. مقایسه اثربخشی مداخله حضوری و تلفنی برنامه حرکتی اسپارک بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان همراه با اختلال طیف اتیسم
    لوئیزا اقدسی 1396
  23. تاثیر حساسیت مادرانه بر مشارکت مادر در درمان و نشانه های اوتیسم
    مهدیه قربانی 1396
  24. اثر برنامه غلبه بر دایه گری دیجیتالی بر علائم اوتیستیک کودکان در معرض دایه گری دیجیتالی
    یاسمین رحمتی 1396
  25. اثربخشی مداخله آموزش استراتژی ادراکی کل گرا بر کاهش ضعف انسجام مرکزی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم
    گلنوش سرور 1395
  26. استفاده از روش واقعیت مجازی برای ارزیابی کارکردهای اجرایی در کودکان و نوجوانان
    الهام اسکندری 1394
  27. بررسی اثربخشی برنامه تقویت انتقال توجه بر انعطاف پذیری رفتاری و شناختی در کودکان مبتلا به اتیسم با عملکرد بالا
    سیما صنیعی منفرد 1394
  28. ساخت و تعیین اثربخشی بسته آموزشی تقویت مهارتهای اجتماعی نوجوانان با اختلال اتیسم با عملکرد بالا
    سعید صادقی 1394
  29. بررسی اثر بخشی توانبخشی مگنوسلولار بر بهبود مشکلات خواندن
    لیلا ابراهیمی 1394
  30. اثربخشی راهبردهای مداخله ای سبک های پردازش حسی مبتنی بر الگوی دان؛ بر کاهش علایم اتیسم کودکان اتیستیک، خودکارآمدی والدگری و رابطه والد کودک
    بهاره اسکندری 1393
  31. اثر بخشی آموزش برنامه "وقت بازی ما" بر خود اثرمندی و استرس مادران و همگامی دو جانبه و رابطه بین مادران و کودکان و شدت علایم کودکان مبتلا به اتیسم
    زهرا نیک رو 1393
  32. مقایسه الگوی حرکات چشم کودکان عادی و کودکان مبتلا به اتیسم
    سبا امیرهفته ران 1393
  33. بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه ارزیابی تحول مهارت های ارتباطی (پاتماII)
    زینب حبیبی پور 1393
  34. ساخت و اجرای برنامه هوشمند رایانه ای آموزش درک هیجانات چهره بر کودکان دارای اختلالات طیف اتیسم
    پگاه پورگلدوز 1393
  35. بررسی سیر تحول تئوری ذهن در نمونه ای از کودکان ایرانی
    فاطمه ربیعی 1392
  36. بررسی مقایسه ای عملکرد گذرگاهی شبکیه-قشری MAGNI وPARVO در کودکان مبتلا به اختلال نارسا خوانی و کودکان عادی
    خزر احمدی 1392
  37. گسترش آزمون ارزیابی توانایی خواندن فارسی و ویژگی های روانسنجی آن(APRA)
    مصطفی ولی پور 1391
  38. ارتباط بین مهارت های خواندن با عملکرد دستگاه مگنوسلولار و آگاهی واج شناختی در کودکان مبتلا به مشکلات خواندن
    هومن بخشعلی زاده 1391
  39. اثر تحریک الکتریکی مستقیم از روی جمجمه (TDCS) کرتکس پیش پیشانی پشتی جانبی (DLPFC)در قضاوت اخلاقی
    فاطمه کشوری 1390
  40. تاثیر نارسایی کارکردهای بنیانی پایه بر مشکلات خواندن
    سیده سارا آقائی ثابت 1390
  41. بهبود توانایی توجه اشتراکی کودکان مبتلا به طیف اختلالات اتیسم از طریق آموزش والد
    شیرین ارمغان 1390
  42. اثر بخشی درمان تعامل والد-کودک بر رابطه والد-کودک و خود کارآمدی والدگری والدین کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با کنش وری بالا
    آتناسادات مهاجری 1390
  43. مقایسه کیفیت زندگی والدین کودکان دارای طیف اختلال های اتیسم و کودکان دارای سندرم دان و پیش بینی کننده های اصلی آن
    یزدان کاکائی 1390
  44. اثر بخشی روشهای یکپارچگی حسی -حرکتی بر خام حرکتی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری غیر کلامی
    فروغ محمدیان 1388
  45. اثر بخشی برنامه تعامل والد -کودک بر مشکلات رفتاری و هیجان کودکان مبتلا به اتیسم کنشوری بالا و کاهش استرس والدگری مادران
    عبدالرضا حاتم زاده دهبنه 1388
  46. یادگیری توالی حرکتی صریح و ضمنی در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به نارسا خوانی و عادی
    عیسی حکمتی حسین آباد 1388
  47. تاثیر مداخله های روانشناختی-آموزشی مهارتهای حل مسئله -جراتمندی و حرمت خود برهوش هیجانی
    مهرداد اکبری 1386
  48. بررسی اثر بخشی برنامه گروهی فرزند پروری مثبت بر استرس والد گری مادران کودکان 10-4 سال مبتلا به اختلال بیش فعالی / کمبود توجه
    مهدیه روشن بین 1385