Faculty Profile

محبوبه عارفی

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/02/13

محبوبه عارفی

علوم تربیتی و روان‌شناسی / علوم تربیتی

Theses Faculty

رساله های دکتری

  1. آسیب شناسی برنامه درسی آموزش علوم پایه در دانشگاه علوم پزشکی ایلام
    رضا دادفر 1402
  2. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی بهسازی معلمان دوره ابتدایی ایران
    محسن عبدالهی 1401
  3. دانش مورد نیاز آموزشگران ریاضی معلمان ابتدایی با تمرکز بر موضوع ضرب و تقسیم کسرها
    کبری بهاءلوهوره 1401
  4. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی فنی حرفه ای دوره متوسطه مبتنی بر اصول تربیت منش
    یعقوب محمودی حکمت 1399
  5. طراحی الگوی بهینه سازی برنامه درسی رشته علوم تربیتی مبتنی بررویکرد کارآفرینی
    عبدالعارف شجاعی 1398
  6. طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی آموزش زبان خارجی عمومی در نظام آموزش عالی ایران
    محسن چناری 1398
  7. طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی تربیت شهروند جهانی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    عباس پورسلیم 1397
  8. تبیین جایگاه نظریه های تربیتی در تجربه معلمی معلمان ابتدایی
    نجمه سلطانی نژاد 1397
  9. ارائه الگوی سیاستگذاری توسعه فناوری اطلاعات در آموزش عالی ایران
    محمد خادمی کله لو 1396
  10. طراحی الگوی برنامه درسی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم خاص دانش آموزان اتیسم
    زهرا عیوضی 1396
  11. طراحی الگوی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    فاطمه غلامی 1396
  12. برنامه آموزشی مبتنی بر شایستگی در چارچوب نظام ملی نوآوری مطالعه موردی کارشناسی فناوری اطلاعات
    فرهاد ابراهیم آبادی 1396
  13. طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مهارت نوشتن دانش آموزان کم شنوا در دوره ابتدایی نظام آموزشی ایران
    اعظم شریفی 1395
  14. مدل مفهومی برنامه درسی بررویکرد ریبایی شناختی
    داود طهماسب زاده شیخلار 1393
  15. طراحی الگوی ممیزی کیفیت و امکان سنجی اجرای آن در نظام دانشگاهی ایران
    رضا محمدی سیدشکری 1392
  16. مدل توسعه حرفه ای معلمان مراکز تربیت معلم
    مرتضی طاهری 1391

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. بررسی اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه های درسی آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
    حدیث امینیان نصرآبادی 1400
  2. بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران نسبت به شاخص های برابری جنسیتی در نظام آموزش عالی ایران
    فاطمه ذبیحی 1400
  3. امکان¬سنجی به کارگیری آموزش الکترونیکی ترکیبی غیرهمزمان در یادگیری زبان انگلیسی (از دیدگاه دبیران زبان انگلیسی مدارس متوسطه دوره اول شهرستان آباده)
    سحر مسعودی 1399
  4. نقش فناوری اطلاعات در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه آموزگاران شهرستان پاکدشت
    لیلا آل حسن 1398
  5. شناسایی نگرش معلمان ابتدایی مدارس هوشمند در رابطه با استفاده از فناوری های آموزشی در برنامه درسی (منطقه 15 شهر تهران)
    زهرا اکبری بین کلائی 1398
  6. بررسی نقش برنامه های درسی دوره کارشناسی رشته های علوم اجتماعی و رفتاری در پرورش قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی.
    پریسا نوری 1397
  7. امکان سنجی آموزش از طریق تلفن همراه در دانشگاههای دولتی از منظر اعضاء هیات علمی دانشگاه همدان
    معصومه جدی زاهد 1396
  8. بررسی همخوانی برنامه درسی قصد شده و اجرا شده درس تفکر و پژوهش پایه ششم مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان بهارستان
    هاجر بهرامی شاه بکندی 1396
  9. نگرش معلمان ابتدایی (پایه اول ناحیه دو سنندج) نسبت به تغییر برنامه درسی پایه اول دوره ابتدایی
    سعدی گل سرخی 1396
  10. بررسی نقش برنامه درسی دوره ابتدایی در شکل گیری خلاقیت دانش آموزان دختر ابتدایی مدارس غیر انتفاعی منطقه 6 تهران از نظر معلمان آن مدارس
    هاجر عقیلی 1395
  11. بررسی اثربخشی برنامه درسی پیش دبستانی مهارت های اجتماعی نوآموزان دختر مراکز پیش دبستانی شهرستان ابهر از دیدگاه مربیان و والدین
    پریسا زینلی 1395
  12. بررسی جایگاه مولفه های مهارت های زندگی در محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی مقطع دبستان در سال تحصیلی 95-94
    بهزاد براهوئی 1395
  13. بررسی دیدگاه معلمان دوره ابتدایی (پایه چهارم) درباره استفاده از مولفه های هنر در محتوای برنامه درسی و تاثیر آن در یادگیری دانش آموزان
    فائزه افخمی قادی 1394
  14. بررسی اثربخشی مدارس هوشمند از دیدگاه کلیه دبیران دبیرستان های دخترانه هوشمند شهر تهران
    فاطمه اشرف 1394
  15. امکان سنجی بین المللی شدن دانشگاه های دولتی شهر تهران
    علی عزیزی 1394
  16. بررسی اثربخشی دوره های ضمن خدمت آموزش زبان انگلیسی در شرکت صنایع نفت
    آرزو نوروزپور ابیازنی 1393
  17. عوامل موثر بر تقاضای اجتماعی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
    مصطفی سروش 1393
  18. شناسایی سبک های یادگیری و تدریس مدرسین و میزان شباهت آن با سبک یادگیری طلاب دوره عالی حوزه های علمیه خواهران شهر تهران
    اکرم حمیدی نصرآباد 1393
  19. بررسی وضعیت بالندگی اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی ،آزادو پیام نور استان اردبیل
    مهناز احمدی شاعرلر 1392
  20. بررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تایباد براساس مدل سروکوال از دیدگاه دانشجویان
    داود توسلی 1392
  21. ارزشیابی برنامه درسی هدیه های آسمانی دوره ششم ابتدایی استان قزوین از دیدگاه معلمان
    فاطمه رجب پورسواری 1392
  22. آسیب شناسی تحصیل همزمان از دیدگاه اساتید و دانشجویان دو رشته ای
    طاهره افشاری 1392
  23. بررسی اثربخشی رشته کارآفرینی در ایجاد صلاحیت های اشتغال از دیدگاه دانشجویان دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در سال تحصیلی 92-91
    ربابه صنعتی 1392
  24. اثربخشی ارزشیابی توصیفی از دیدگاه والدین دانش آموزان و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان بابلسر در سال تحصیلی91-90
    صدیقه کاظم پور 1392
  25. ارزیابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید بر مبنای مدل تعالی سازمانی efqm
    محمد خادمی کله لو 1392
  26. بررسی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت (دورکاری) وزارت امور اقتصادی و دارایی شهر تهران
    مریم عبدالوند 1391
  27. نیازسنجی آموزشی قضات شهر بوشهر با استفاده از ابزار استاندارد مهارت(مدل شایستگی)
    انسیه بحرینی 1391
  28. بررسی اثربخشی دوره های آموزشی الکترونیکی مبارزه با پولشوئی کارکنان بانک انصار شهر تهران براساس الگوی رودریک سیمز
    زینب وزیری 1391
  29. بررسی میزان تناسب محتوای کتاب تاریخ ایران و جهان سال سوم دبیرستان با معیارهای انتخاب و سازندگی محتوا از دیدگاه دبیران درس تاریخ(برحسب جنسیت ، رشته تحصیلی و سابقه خدمت) و دانش آموزان دختر وپسر شهرستان تویسرکان در سال تحصیلی91-90
    زینب یوسفی 1391
  30. بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دبیرستانهای دولتی شهر یزد از ویژگی های شهروند جهانی
    اعظم طالبی چاهوکی 1391
  31. بررسی تناسب محتوای کتب فارسی دره ابتدایی ویژه کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر با توانایی ذهنی آنان از دیدگاه معلمان ( پنج پایه) شهر زنجان سال90-89
    فاطمه بهرامی 1391
  32. بررسی کیفیت رشته روانشناسی تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی تهران بر اساس مدل های Kano وQFD
    خلیل زندی گمه دره 1390
  33. ارزیابی درونی گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان
    معصومه پیشدادیان 1390
  34. بررسی برنامه درسی انشا از دیدگاه معلمان و دانش آموزان مقطع راهنمایی تحصیلی در سال 90-89
    نرگس ولایتی 1390
  35. بررسی تفکر انتقادی و رابطه آن با فرایند تصمیم گیری دانشجو معلمان دانشکده های علوم انسانی،فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه شهید رجایی
    ابوذر حسام پور 1390
  36. آسیب شناسی برنامه درسی هنر از نظر معلمان مدارس ابتدایی شهرستان نور
    لیلا لطفی 1390
  37. رابطه سبک های یادگیری و خودکارآمدی در دانشجویان دوره کارشناسی گروه های تحصیلی ( علوم انسانی،فنی _مهندسی وعلوم پایه) دانشگاه شهید بهشتی
    معصومه غیبی 1389
  38. بررسی نقش شیوه تدریس معلمان در رابطه با شکل گیری نگرش علمی در دانش آموزان مدارس دخترانه در مناطق چهارگانه شهر تهران در سال تحصیلی 89-88
    فرشیده فتحی هفشجانی 1389
  39. آسیب شناسی و اثربخشی رشته های میان رشته ای علوم انسانی از دیدگاه دانشجویان ارشد دانشگاه های تربیت مدرس و الزهرا
    سمیه امیری 1389
  40. بررسی نظرات معلمان مدارس دولتی ابتدایی دخترانه شهر تهران در مورد حذف معلمان راهنما در سال تحصیلی 89-88
    عطیه ستوده حقیقی فرد 1389
  41. بررسی شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه لرستان
    مسعود ندری 1389
  42. نیاز سنجی آموزشی مربیان پیش از دبستان شهر اراک از دیدگاه خودشان در سال تحصیلی 88-87
    مریم رحمتی 1389
  43. بررسی چگونگی اجرای روشهای تدریس پیش بینی شده در راهنمای تدریس علوم پایه سوم دبستان و نظرات معلمان این پایه در مدارس دخترانه دولتی شهر گرگان پیرامون آن در سال تحصیلی 86 - 1385
    راضیه محمدی 1386
  44. بررسی برنامه های درسی پیش دبستانی در سازمان بهزیستی شهر تهران بر اساس برنامه ونیتاکول سال 1384
    طلوع کریمی 1385